Wypromuj się!

Jak przeprowadzić kampanie Google Adwords?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis
Jak przeprowadzić kampanie Google Adwords?

Dzięki Google Ads, narzędziu reklamowym stworzonym przez Google, możemy docierać do nowych klientów i budować lepszą rozpoznawalność marki. Jak działa ten system i jak przeprowadza się kampanie przy jego wykorzystaniu? Wyjaśniamy.

Możemy zaryzykować stwierdzenie, że Google to najsłynniejsza wyszukiwarka na świecie. Każdego dnia posługuje się nią wiele milionów użytkowników z całego świata, którzy wykorzystują sieć do nawiązywania kontaktów, robienia zakupów czy szukania najlepszych dla siebie usług. Amerykańska marka doskonale zdaje sobie sprawę z potencjału marketingowego, jaki tkwi w jej wyszukiwarce, i od wielu lat stara się wspierać mniejsze i większe przedsiębiorstwa, oferując różnego rodzaju narzędzia. Jednym z systemów, który został stworzony z myślą o docieraniu do kolejnych klientów i budowaniu z nimi pozytywnych relacji, było Google Adwords. Kampanie Google Adwords obecnie funkcjonują pod nazwą Google Ads.

Przedstawiamy Google Ads

Czym jest Google Ads? To system, który umożliwia tworzenie płatnych reklam w Google. Przekazy wyświetlają się nad lub pod wynikami organicznymi, mogą mieć formę tekstową lub graficzną. Co ważne, reklamy pojawiają się nie tylko w wyszukiwarce Google, lecz także w aplikacjach i na stronach partnerskich, w tym na YouTube czy Gmailu. Dzięki temu docieramy do szerszego grona odbiorców i to na różne sposoby.

Reklamy projektowane przy użyciu Google Ads możemy kierować do konkretnej grupy docelowej. Pomaga w tym wcześniejsze określenie zainteresowań, wieku czy miejsca zamieszkania odbiorców. W ten sposób nasz przekaz trafi do osób, które faktycznie mogą wykazać zainteresowanie daną ofertą.

Zaletą Google Ads jest to, że reklamy wyświetlają się natychmiast, co przekłada się na szybkie pierwsze efekty. Taka forma promocji skutkuje większym ruchem na stronie i wyższym zainteresowaniem użytkowników, co najczęściej prowadzi do osiągania lepszych wyników sprzedażowych.

Jak stworzyć kampanię reklamową w Google Ads?

Tworzenie kampanii Google Ads jest dosyć intuicyjne. Na początku musimy skonfigurować swoje konto reklamowe, aby ułatwić korzystanie z niego i usprawnić planowanie reklam. W tym celu tworzymy oddzielne kategorie produktów oraz oddzielne kampanie dla poszczególnych kategorii produktowych. Następnie ustalamy budżet, jaki chcemy przeznaczyć na działania reklamowe w Google, i wybieramy słowa kluczowe, na które chcielibyśmy się reklamować w wyszukiwarce. W tym zadaniu mogą pomóc nam dedykowane narzędzia, na przykład Google Keyword Planner.

Kolejny krok polega na utworzeniu treści reklamy. Piszmy krótko i na temat, dbając o to, aby przekaz był nie tylko treściwy, ale i interesujący. Nagłówki powinny zawierać maksymalnie 30 znaków, w tym słowo kluczowe. W następnym etapie możemy utworzyć docelową reklamę. W ustawieniach nowej kampanii wybieramy typ kampanii, lokalizację, język reklamy i urządzenia, na których ma się wyświetlać przekaz. Pamiętajmy, aby zadbać także o odpowiednią optymalizację strony internetowej, na którą będą trafiać użytkownicy po kliknięciu w reklamę.

Zdjęcie główne: Brett Jordan/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*