Pozycjonowanie witryny w sieci jest podstawowym narzędziem, za pomocą którego można zwiększyć jej widoczność w sieci i tym samym uzyskać także znacznie większą liczbę wejść. Wiele osób o tym zapomina, tracąc jednocześnie możliwość zarabiania dużej ilości pieniędzy i osiągania wysokiego współczynnika konwersji. Warto to zmienić. Przebieg optymalizacji sklepu internetowego jest wieloetapowy i niezwykle wymagający, dlatego z reguły wykonują go wyłącznie wyspecjalizowane agencje interaktywne SEO o odpowiednio dużej wiedzy w zakresie pozycjonowania i optymalizacji. Pozycjonowanie ma szczególnie duże znaczenie w przypadku sklepów zajmujących się sprzedażą odzieży.
Każda świeża witryna ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania i z reguły pozostaje tam aż do czasu przeprowadzenia pozycjonowania. Algorytm Google oblicza wysokość witryny w konkretnych frazach kluczowych na podstawie danych uzyskanych przez roboty Google, które ciągle odwiedzają nowe witryny i aktualizują stare treści, dzięki czemu ich dane są stosunkowo aktualne. Algorytm podczas analizy każdej strony WWW bierze pod uwagę kilkaset czynników i parametrów, które definiują pozycję w jednym, konkretnym słowie kluczowym. W pozycjonowaniu chodzi o to, aby spełnić wszelkie oczekiwania algorytmu Google i zoptymalizować witrynę pod kątem jego wymagań.
Sprowadza się to do trzech podstawowych kroków. Pierwszym jest audyt SEO, w którym firma SEO może poznać stan Twojego sklepu z odzieżą, drugim działania on-site, polegające na zoptymalizowaniu witryny pod kątem wyszukiwarki, a trzecim działania off-site, w których chodzi o pozyskanie jak największej liczby backlinków.
Pozycjonowanie w przypadku sklepów z odzieżą jest najlepszą bronią do walki z niską popularnością strony, dlatego jeśli zastanawiasz się jak skutecznie pozycjonować stronę internetową na WordPress, koniecznie zacznij od zaplanowania strategii fraz kluczowych. Frazy to pojedyncze słowa lub wyrażenia, które wprowadzają internauci w pole wyszukiwania Google. W ten sposób poszukują na nie odpowiedzi. Niezbyt dobre frazy to takie słowa jak:
W przypadku tych słów kluczowych internauta może otrzymać co prawda wynik w pewnym stopniu powiązany z jego oczekiwaniami, jednak rzadko się to zdarza. Frazę “ubrania” może w końcu wpisywać zarówno starszy mężczyzna poszukujący eleganckiego garnituru, jak i młoda dziewczyna, która w sieci szuka dla siebie sukienki z najnowszej kolekcji projektanta. W efekcie szybko opuszczają daną stronę i w ten sposób przyczyniają się do jej obniżenia w rankingu. Dlaczego? Dlatego, że algorytm Google monitoruje np. czas przebywania na stronie oraz współczynnik odrzuceń. Uznaje, że jeśli internauta, który trafił na Twoją witrynę wpisując frazę “ubrania” wyszedł z niej po kilku sekundach to Twoja strona nie była powiązana z daną frazą kluczową. Dlatego warto stosować przede wszystkim frazy long-tail, czyli z długim ogonkiem, takie jak:
Tego typu słowa kluczowe generują co prawda znacznie mniejszą liczbę wejść, będzie to jednak ruch zdecydowanie bardziej wartościowy. Internauta dostanie dokładnie to czego szukał i w ten sposób z dużą dozą prawdopodobieństwa dokona ostatecznego zakupu.
Zdecydowanie tak! Współcześni klienci wykorzystują Google do poszukiwania odzieży czy innych produktów, gdyż rynek e-commerce co roku zwiększa swój udział w całym kraju. Klienci doceniają łatwość robienia zakupów, skuteczną prawną ochronę, a także możliwość bezpośredniego porównania ze sobą cen u różnych dostawców. Co to oznacza? Że zdecydowanie warto zawalczyć o jak najlepszą pozycję w wyszukiwarce Google.
Pierwszym pytaniem które warto sobie zadać już na samym początku pozycjonowania jest to, jakie wtyczki warto zainstalować dla sklepu internetowego na WordPress. Na rynku znajdziemy kilkaset tysięcy wtyczek, które rozszerzają funkcjonalność sklepu z odzieżą i zwiększają szansę sprzedaży, są wśród nich jednak również takie, które pogarszają wyniki w Google. Należą do nich przede wszystkim programy do wyskakujących okienek i wyświetlania informacji handlowych czy też wtyczki do automatycznego odtwarzania wideo bądź nawet takie, które automatycznie dodają do koszyka potencjalnego klienta kolejny powiązany produkt. Warto postawić na wtyczki np. do czatu, dzięki którym można odpowiedzieć na różne pytania klientom lub też wtyczki do łatwiejszego przeprowadzenia pozycjonowania we własnym zakresie.
Fot. Hannes Edinger/pixabay.com
Trafiłam tutaj wiedziona myślą, że dostanę poradę, gdyż nie ukrywam, że sama aktualnie walczę o pozycję swojego butiku w Internecie i staram się znaleźć wskazówki, lub odpowiedź na pytanie – co robię nie tak?
W pojedynkę, pozycjonowanie stron online wydaje mi się praktycznie niemożliwe. Zabieg z frazami long-tail opisywanymi powyżej, również nie sprawdził się w moim przypadku, jednak sądzę, że wina leży po mojej stronie. Coś czuję, że najwyższa pora poszukać pomocy, bo to, w jaki sposób działa dziś to całe rankingowanie Google, zdaje się niemożliwe do ogarnięcia….
Wszystkie strony e-commerce tak naprawdę wymagają pozycjonowania i to efektywnego, ze względu na rynek konkurencji. Zgłosiłam się do agencji seo po audyt dla swojej strony blisko 3 miesiące temu i zaproponowano mi pozycjonowanie wordpress. Po tym okresie czasu jestem w stanie potwierdzić, że różnica jest zauważalna, ale przychodzi raczej miarowo i spokojnie. Chcąc nie chcąc, niebawem pozycjonowanie będzie konieczne, aby w ogóle myśleć o działalności.